top of page

Įkvėpk, iškvėpk ir pakartok

Atnaujinta: 2023-01-30

Paskutinių dienų įvykiai kiekvieną iš mūsų kviečia vis dažniau atsisukti į save ir grįžti į balansą, rimtį ir vidinę ramybę. Pats papraščiausias ir efektyviausias įrankis – mūsų kvėpavimas, sąmoningas kvėpavimas. Kaip jis atliekamas? Viskas labai paprasta. Įkvėpimo metu savo dėmesį reikia nukreipti į įkvėpimą, o iškvėpimo metu – į iškvėpimą. Tereikia prisiminti, kad mes kvėpuojame ir kuo dažniau sutelkti savo dėmesį į kvėpavimo procesą.


Labai dažnas žmogus kvėpuoja nesąmoningai, negalvodamas, priimdamas šį procesą lyg savaime suprantamą ir nesureikšmindamas jo. Nes jei jau kvėpavimas vyksta savaime bet kuriuo atveju, tai kam dėl jo jaudintis? Todėl dažniausiai žmogaus dėmesys buna visur kitur išskyrus kvėpavimą, mes jo nestebim ir net nepastebim, kad kvėpuojam ir kaip kvėpuojam. Dažnas žmogus net nežino koks yra jo kvėpavimas. O be reikalo, nes kvėpavimas yra didžiulė jėga, kuri keičia žmogaus gyvenimo kokybę, priklausomai nuo to kaip jis kvėpuoja. Tad kviečiu susipažinti su savo kvėpavimu jau dabar. Neatidėliokite ir atlikite šį kvėpavimo pratimą kai tik perskaitysite tekstą iki galo. Šį kvėpavimo pratimą galima atlikti absoliučiai visur be išimties: darbe, namuose, automobilyje, stovint eilėje, vaikštant ir t.t. Skirkite bent 5 minutes arba tiek kiek galite šiuo metu. Patogiai atsisėskite ir užsimerkite (jei turite galimybę). Na ir dabar pastebėkite kaip įkvepiate ir kaip iškvepiate. Šį kartą kvėpuokite tik nosimi. Pastebėkite kurios kūno vietos juda įkvėpimo ir iškvėpimo metu. Ar darote pauzes tarp įkvėpimo ir iškvėpimo, kokios trukmės tos pauzės. Pastebėkite kvėpavimo gylį – kvėpavimas gilus ar paviršutinis. Kvėpuojate ritmiškai ar ne. Kvėpavimas lengvas, laisvas, jums kvėpuoti gera ir malonu ar kaip tik, kvėpavimas sukaustytas, užspaustas ir jums sunku įkvėpti arba iškvėpti, dedate dideles pastangas. Jei sunku susikaupti ir išlaikyti dėmesį kvėpavime, įkvėpdami sau tarkite: „įkvepiu“, o iškvėpdami: „iškvepiu“. Tik tiek. Įkvėpdami jūs suvokiate, kad įkvepiate, o iškvėpdami – kad iškvepiate. Atlikę šį kvėpavimo pratimą, patikrinkite kaip jaučiatės, kaip pasikeitė jūsų kvėpavimas, kas pakito jūsų vidinėje erdvėje. Tai labai paprasta praktika, o norint ją praktikuoti – tereikia kuo dažniau dienos bėgyje prisiminti, kad mes kvėpuojame. Prisiminti ir bent keletą akimirkų palaikyti savo dėmesį kvėpavime, tiesiog stebėti ir suvokti savo įkvėpimą ir iškvėpimą. Ir net nežinant jokių taisyklingo kvėpavimo teorijų, mūsų kvėpavimas rimsta, o tai reiškia, kad ir mūsų protas rimsta, kvėpavimas leidžiasi žemyn, mes net nejausdami pradedame kvėpuoti lėčiau ir giliau, mūsų kūnas atsipalaiduoja ir ląstelės lygmenyje geriau aprūpinamas deguonimi. Labai rekomenduoju mintyse kartoti „įkvepiu“ ir „iškvepiu“, šis būdas padeda lengviau sutelkti mūsų neramų protą į kvėpavimą. Tačiau eksperimentuokite, pabandykite su kartojimu mintyse ir be, pabandykite atsimerkę ir užsimerkę. Stebėkite kvėpavimą sėdėdami (tai pati geriausia meditacija) ir eidami, ruošdami maistą ar tvarkydami namus – nesvarbu ką darote, tiesiog bent dalį dėmesio laikykite kvėpavime.


Įkvepkite, iškvėpkite ir pakartokite.


8 peržiūros0 komentarų

Naujausi įrašai

Rodyti viską

Higiena

Comments


bottom of page